Tripid vol2

Published by

on

Välismaa

Muidugi külastasin ka kõik Slovakkia naaberriigid ära v.a Ukraina. Žilina asukoht on väga hea, kui tahta külastada Kesk-Euroopa linnasid. Žilinat läbivad Flixbusid ja rongidega on otseühendus Prahasse.

1. Budapest

Budapest on Ungari pealinn ning seal nautisime arhitektuuri. Sinna liikusime Žilinast Flixbusiga. Seal imetlesime parlamendihoonet, Buda kindlust, Mathiase kirik, Fishermen bastion ning Széchenyi kettsilda. Ei saa muidugi mainimata jätta Doonau jõge. Veel külastasin suurt valguse illusioonide muuseumi, mis oli päris vahva, kuid tiktokist tundus vahvam.

Õppetund nr 1: kui ei soovi terve öö pidu panna, siis 15€/öö party hostelis ööbida ei tasu. Bookisime läbi Bookingu party hostelis koha ning nende antud linad olid räpased ning hoiatati, et öösel alumise korruse pidu on väga hästi kuulda meie korrusele. Otsustasime, et ei ööbi seal ning nõudsime raha tagasi. Lubati täieliku tagasimakset, kuid hiljem saime tagasi vaid poole.

Õppetund nr 2: Langoš hommikusöögiks ei ole hea mõte. Tegemist on rasvas frititud taignaga, mille peale on pandud hapukoor ja riivjuust. Hommikusöögiks on see toit liiga rasvane ning ülejäänud päev on väga halb olla.

Õppetund nr 3: KINDLASTI proovige chimney cake’i. Tegemist on rulli keeratud saiaga, mille keskel on auk. Sai võib olla kaetud erinevate katetega, kõige klassikalisem on kaneeli ja suhkru kate. Sai on täidetud tavaliselt vahukoorega, kuid kuna mulle vahukoor ei maitse siis proovisin käsitöö jäätisega versiooni ja sellest paremat magustoitu ei eksisteeri!

1. Ostrava

Ostrava on linn Tšehhi ida pool. Sinna tegime ühepäevase tripi rongiga ning külastasime kaevandusmuuseumi, kust kaevandati 30 aastat tagasi paekivi ja põlevkivi. Kaevanduse tutvustus jäi natuke lahjaks, sest isegi Eesti Ida-Viru põlevkivi kaevanduses saab rongiga sõita, kuid seal ei saanud. Linnas uudistasime niisama ringi ning külastasime prantsuse toidukohta, kust sai kreppe. Tagasi tulles hilines meie rong tund aega, mis oli minu isiklik rongi hilinemise rekord.

1. Viin – minu lemmik Kesk-Euroopa linn

Sinna ma jõudsin lausa kaks korda ning mõlemal korral koos enda sõpradega/perega, kes mulle külla tulid. Mulle meeldib kõik selle linna juures v.a kõrged hinnad. Ma olen kõik peamised turisti atraktsioonid ära näinud nagu ooperimaja, Mozarti kuju, Parlamendi hoone, Stepheni katedraal, Prateri lõbustuspark, Schönbrunni palee, teletorn ja rongi pubi. Rongi pubis toob toidu lauale rong ning baar on kaetud raudteega. Viini metroo on hästi mõnus ja lihtsalt arusaadav. Lisaks nägin ka jõuluturgu, kus oli väga palju rahvast.

1. Krakow

Krakowisse liikusime samuti Flixbusiga ning see oli vaid paari tunnine sõit. Krakowis olime ühe öö Student hostelis. Maksime ühe öö eest 20€ ning tuba ja voodi oli väga normaalne. Seinad olid õhukesed, kuid kõrvatroppidega oli normaalne magada. Esimesel päeval me kõndisime niisama ringi ning läksime magama. Teisel päeval olime pühendunud ajaloole, sest külastasime Aushwitzi-Birkenau laagreid. Selle koha külastamine oli minule väga mõtlemapanev. Üks asi on kõike seda toimunut ajaloo õpikust lugeda ning teine asi on ise oma silmaga näha, kus seda tehti ning kuulda, kuidas seda tehti.

Õhtul oli Krakowis meil veel palju vaba aega ning leidsime tasuta giidi võimaluse netist ning kuulasime kohalikke kummituslugusid ning õhtul liikusime tagasi Žilinasse.

Previous Post
Next Post
Design a site like this with WordPress.com